torsdag 3 december 2009

skogsrave och curling

Hej hallå gänget därhemma! Ursäktar så mycket för den fattiga strömmen av blogginlägg just nu. Vi har lite problem med internet, men imorgon får vi eget så då ska det spottas ut uppdateringar om vårt kanadensiska leverne. Det finns faktiskt en hel del att berätta!

Man kan lätt tro att det enda vi gör är att dricka öl. Det stämmer delvis, det blir en hel del öl. Men på senaste tiden har vi fått bli allt mer kreativa i vårt drickande. Häromdagen gick vi till exempel till curlinghallen. Man kan lätt tro att curling är en trist sport och att bara töntar hänger där en tisdagskväll. Då tror man fel! Curling är för coolingar och curlinghallens öl är stans billigaste. Tänk vad man lär sig. 

En annan spännande sak vi har gjort är skogsrave. Igår, i tjugo minusgrader, mitt ute i kanadensiska skogen. Jag tror Vi helt enkelt får skriva ett eget inlägg och lägga in lite bilder om gårnatten. Den var GRYM! 

Idag har vi ägnat oss åt att prova ut kaksortimentet här i stan. Det vi hittills kan säga är att det är helt fantastiskt, 10/10 på en godhetsskala, 10/10 på en prisvärdhetsskala. Fika kulturen är inte så utbredd här, vilket är väldigt tråkigt och helt obegripligt! Fiken här är både mysiga, personliga och prisvärda och Big Bang Bagels är det bästa/värsta som hänt mig, min mage och min plånbok.

Ja, det kommer mera kära vänner. Men inte från mig och inte idag, peace out!
/Mikaela(som MÅSTE ha pizza. hur ska jag få tag på pizza?)

4 kommentarer:

  1. ÅH! Curling! Spelade ni själva? Jag tror att jag skulle vara bäst på curling. Det är en känsla jag har...Ja, mer bilder! Mer bloggande! Och dessutom, Skype! Jag har nu! Date!

    SvaraRadera
  2. Pizza på Seeeerkan!:D

    SvaraRadera
  3. Skogsrave är heeeeelt grymt! Finns ett och annat (dock sommartid) här i Sverige som är riktigt bra!

    SvaraRadera
  4. Ja hanna! jag tänkte på dig när jag var där!

    SvaraRadera