fredag 4 december 2009

Vi unnar oss!

Hejsan Sverige och alla kanadicker som läser våran blogg men inte förstår!

Nu har det hänt grejer!
Onsdagen  var en underbar dag. Inte var det enbart för jag var ledig-vilket var skönt iofs!

Det var Skogsrave,- alla skulle vara där!

Aha tänkte vi och skulle dra igång Fernies största förfest. Vi gick runt och postade inbjudningar i alla brevlådor( la även med ett hubba bubba som muta för alla skulle välja vår fest).

Ballongerna var uppblåsta, serpentiner hängde från hela taket, popcorn stod på bordet.
 Klockan var sju och ingen kom. Kändes som när man var liten och bara väntade på att barnkalaset skulle börja. 
Jaha tänkte vi. Svenska som vi är drar vi ju igång tidigt. Men runt kl nio kom folket.
 Mycket lyckat!

Sen vid tolv var det dags att dra på sig underställ, alla tröjor man kunde hitta samt mössa och vantar. Vi skulle på fest i skogen. Nu vet jag var Karin tänker, vem går på fest i skogen mitt i ingenstans??
 Men K, du skulle ha trivts!!



      ( Vi bara unnar oss framför brasan)

Vi kom fram till en sagovärld. Där det fanns lyktor och lampor i alla träd. 3 brasor och ett stort dj:bås med dansgolv. Lekplats och små hyddor! 
Jag tjatade nog i 20 minuter minst om hur vackert det var! Svårt att beskriva men kände mig som en statist i en Disneyfilm!

/Vic- som kommer vara på varenda skogsfest i hela Nordamerika! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar