måndag 7 december 2009

måndag och vi unnar oss

Idag är det en kall måndag i Fernie. Så kall att vi alla blev hemma idag. Men vad gör väl det? Vintern är lång och idag ägnade vi oss åt lite andra aktiviteter. Jag använde Skype och språkade lite med mina kära föräldrar innan jag gick till vår affär, overweighty, och unnade mig: en mopp, ett paket trasor, skurmedel, stark superspray och några tvättsvampar. Ojoj vad jag gick lös bland städartiklarna. Det råkade nämligen vara min toa-städsvecka förra veckan, något jag sköt lite på då vi hade avföringsvatten på hela golvet på den ena toaletten. Men idag - som jag städat, Zeinab och gänget skulle blivit stolta. Jag menar, vem vill åka skidor när det finns smuts att fightas med? En viss yrkesstolthet har jag minsann.

Om jag unnade mig, så unnade killarna sig i en något högre division, de har nämligen skaffat sig en bil, som kan skådas nedan:




Ryktet säger även att de var på Tea & Coffee (mysigt fik farligt nära oss, eller ja - allt är farligt nära) och unnade sig kladdkaka innan köpet gick i hamn.

Ikväll spelar vår engelska bekantskap Ben på the Royal, ett hak där det ofta går ganska vilt till för den svenska familjen. Självklart ska vi, hans trogna fans, dit och studsa till lite drum n base. Förra veckan såg det ut såhär:

Man kan lätt tro att jag och Daniel ägnar oss åt så kallad Silja-line dans, men icke! Det vi utför är superkomplicerad Kung-Fu. Se upp! Ingen tjaffsar med svenne-familjen.

/Mikaela (som ska promenera upp till spritbutiken och unna sig lite god öl)
Förresten! Unna = Indulge. Kan vara bra att veta om du ska unna dig lite i ett utland där språket som talas råkar vara engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar