måndag 14 december 2009

Lucia, the day of light

Igår, på självaste lucia, var det gratis för alla invånare i Fernie att åka skidor. Det innebar att vi alla, även jag och Helena, kunde åka. Det var alltså Helenas första skiddag. Och vilken dag det var! Vi fick både sköna piståk och svänga runt i lite puder, trots kylan (typ -20) lyckades vi åka en hel del, påpälsade som vi var. En annan helt fantastisk grej var att hamburgarna nere på Griz kostade 2 dollar, dvs typ 13 spänn. MUMMA!

Efter skidåkningen satte vi igång med luciabak och slog på julmusik. Tyvärr fanns det inte saffran i vår matbutik så några lussekatter blev det inte. Men både knäck och pepparkakor bakades. Gott, även om de smakar något annorlunda än vi är vana vid. Vi hade även bjudit in lite folk, både svenska och utländska, för att låta dem smaka på glöggen och fira "the day of light" som Victoria förklarat för alla att det är. Glögg! Så otroligt gott det är. 

En annan sak som hände igår, som jag däremot INTE uppskattar, var att jag har blivit råförkyld och har legat hemma helan dagen i feber. GRR! Idag och imorgon var ju mina jobbsökar-satsar-dagar. Idag har jag knappt ens tagit mig ur sängen. Ja, jag är lite bitter och har lite panik, ja vill verkligen ha ett jobb - jag älskar att vara här.

Över och ut (med förhoppning att bilder dyker upp snart)/Mikaela (SJUK och hungrig)


4 kommentarer:

  1. haha! day of light...!!

    SvaraRadera
  2. typiskt Brunbjörn! Berättade att vi firade day of light för det är då ljuset återvände till Sverige i historien. Svårt att förklara Lucia när ingen fattat så hittade på lite

    Snart kommer du, då blir det mer sagor!

    SvaraRadera
  3. Men söta lilla Mikaela är det din vanliga tur som dyker upp?! Du ska få en liten spellista av mig som kanske piggar upp dig en aning...krya på dig lilla vän (men egentligen så hoppas jag inte på det utan att du kommer tillbaka till mig/umeå och har super skoj här istället!) faaaaan nu kokade jag sönder mackaronerna...ta hand dig och lyssna ihjäl listan jag skickar på din mejl! /Stina mästerkocken

    SvaraRadera
  4. Sitter och lyssnar på listan nu och undrar och njuter! vilken trevlig överraskning! ME LIKE!

    SvaraRadera