tisdag 8 december 2009

Ute är mörkt och kallt

Jag känner mig som en strandsatt skeppsbruten, på en ö med 6 andra överlevande, omgivna av en förödande kyla som tar ens lemmar om man går ut. Stephen King har säkert skrivit en bok med just det innehållet.

I min isolering, endast bruten av världs vida webben, undrar jag stilla om någon hör mig. Eller skickar jag små bokstäver ut i cyberspace utan mottagare? Vilka är ni som läser bloggen? Existerar ni? Vad gör ni? Är även ni omgivna av fruktansvärt många minusgrader? Jag är nyfiken.

/Mikaela (som brukar lager på lager principen även nattetid)

Idag kom rörmokaren och grisade ner där jag och Helena hade städat så fint. Och inte funkar toaletten som den ska heller.

6 kommentarer:

  1. Kära infrusna
    Här har vi plus minus noll,slaskigt och mörkt men er blogg lyser upp tillvaron. Det är med spänning som jag varje morgon slår igång datorn och hoppas på att få läsa nåt, eller se bilder från ert Fernie.
    Men Helena...var finns du?
    Puss mamma

    SvaraRadera
  2. Jag läser!

    /markus

    SvaraRadera
  3. Tjena tjejjer!
    Följer eran blogg och det är såå spännande att läsa om ert liv.

    Helena! Vi är flera som väntar med spänning ditt inträde på bloggen. Kom igen nu!

    Här är det ingen snö ännu och det är knappt att det blir ljust på dagen. Jag längtar såå efter snön både för att då kommer ljuset och för skidåkningen.

    Har 2 Hemavanresor inplanerade, v2 och v8. Åhh det ska bli såå kul.

    Kramar från Spöland :-)

    SvaraRadera
  4. sisådär +5 och regn. Mycket regn. Jag skulle föredra lager på lager nattetid..
    Annars så är jag inne på veckans andra sushikoma. Och jag saknar er!
    puss!

    SvaraRadera
  5. Hej Vic mfl =)
    malla läser! Helsingborg: 4,7°C regn, men inget stoppar en student från festligheter. Julbord och andra trevligheter i kväll! Fick även se Helsingborgs Lucia i dag, mycket stämningsfullt, hoppas ni har julkänslan på plats. Ni har ju snö i alla fall, väldigt avis! Ha det fint, väntar med spänning på nästa inlägg och fler bilder!
    Puss malla

    SvaraRadera
  6. Ni som väntar på Helenas bloggande kan tills vidare njuta av designen, den är i varje fall hennes verk.
    Gött att få lite uppdateringar från hemlandet (och norge)!
    HÄR DUMPAR DET!
    /M

    SvaraRadera