fredag 25 december 2009

22/12, världens bästa dag

22/12 var dagen då ALLT hände. Jag satt och funderade på om jag verkligen skulle vara tvungen att spendera hela vintern i Calgary, som nanny.. det tycktes helt enkelt vara mitt enda alternativ. Det var inte riktigt vad jag hade föreställt mig. Men livet blir inte alltid som man tänker sig. 
MEN DÅ, efter lite resonerande med mamma och pappa så införskaffade jag ett skipass. Och i nästa sekund blir jag erbjuden ett jobb i skiduthyrningen. Helt plötsligt hade min kanada-situation gått från uppgiven till näst intill optimal! På en och samma dag. Jag vet att jag brukar säga att 8/12 är min lyckodag, men det var bra länge sedan något bra inträffade 8/12, så härmed har jag bytt till 22/12. En dag mina föräldrar uppenbarligen också tycker är rätt bra eftersom de valde att gifta sig då.

Jag och Victoria firade givetvis med skidåkning.

Glad tjej njuter av uppkört puder

Annan glad tjej njuter av utsikten

Glad tjej njuter av livet.

Jag vet att jag har låtit lite nedslagen, men endast tanken på att jag kanske var tvungen att åka hem gjorde mig fruktansvärt ångestfylld. Herre jösses, det här är det goda livet ska ni veta. Kolla bara på omgivningarna, vi bor i världens vackraste landskap. Alla här är unga och glada och lever för att shredda. Har man ingen bil är det bara att sträcka ut tummen så får man lift upp till resorten. Maten är flödig och otroligt onyttig (och givetvis supersmaskig). Hela dagarna möter jag folk som undrar hur det står till och önskar mig en trevlig dag. Människor jag bara mött en gång minns mitt namn och hälsar glatt varje gång jag möter dem.
Ja, ni förstår varför man inte vill åka hem..

22/12, vilken fantastisk jävla dag!

/Mikaela(lyckligare än lyckligast)

1 kommentar:

  1. Men girls!
    Av det ni skriver och bilder så vill man ju bara ett..........få komma och va med på ett litet hörn. Att njuta av fantastiska vyer, härlig skidåkning och underbar mat. Förstår att ni har det fantastic!

    Väntar med spänning på ditt första inlägg Helena

    ps. Backen öppnar äntligen i morrn'

    Kramar från Birgitta :-)

    SvaraRadera