måndag 28 december 2009

jag och elektron är ensamma hemma

Hej folket!

Nu sitter jag här hemma, alldeles ensam. Micke och Danne har dragit på roadtrip till Kicking horse (ingen är avundssjuk), Macke och Håvard är på hockey - ghostriders har derby och Helena och Victoria jobbar. Själv har jag precis avslutat min andra dag på jobbet i skidhyran. Jag har ju bara jobbat på en skidort innan, Kläppen, men jag har redan upptäckt en enorm skillnad i service-tänket. Här handlar det bara om att tjäna pengar, personalen anställs kortsiktigt och tvingas hela tiden tävla om sina timmar. Ingen vet egentligen vad de gör, men alla försöker uppträda som om de vet det för att de ska få behålla sina jobb. Ingen kämpar egentligen för att det ska gå bra för själva Fernie Alpine Resort, utan för att de själva ska få jobba.
Jag vet faktiskt inte vilket som är det bästa sättet att arbeta. Men själv känner jag att jag nog skulle jobba bättre om jag kände att jag brydde mig om arbetsgivaren och arbetsgivaren brydde sig om mig, istället för att bara fokusera på pengar. Men man är ju olika sådär..

NOG OM DETTA! (jag är ju förbannat glad för jobbet)
Jag tänkte istället dela med mig av det som just nu strömmar ut ur högtalarna hemma hos mig:
(allt finns på spotify..på tal om det, vad fan är det för reklam umeå uni har på spotify? man vill ju ALDRIG läsa där när man hör den)

Annie - Anthonio (Designer Drug remix)
Joe & Will Ask - Mongozo (..kom ihåg att Mongo är ett land)
Miike Snow - Animal (Fake Blood remix)
Yelle - Ce Jeu (Tepr remix)
Owl Vision - Dancing
The Bloody Beetroots - Warp 1.9
Sia - The Girl You Lost To Cocaine (Stonebridge vocal)
Sidney Samson - Riverside
Bag Raiders - Turbo Love (Tough Love Edition)
Designer Drugs - Riot
The Bloody Beetroots - Awesome (feat. the Cool Kids)
Miike, Designer Drugs - Love Get Out Of My Way
Ladytron - Seventeen (Soulwax remix)
Kid Sister - Pro nails (Rusko remix)
Designer Drugs - Back Up in This

Idag är det måndag och måndag betyder drum n' base på Royal. Jag tycker inte så mycket om det, när man dansar känns det mest som om man har epileptiska spasmer. Men av någon anledning är jag alltid där. Det har absolut ingenting att göra med att jag tycker att fernies populäraste dj är söt.

Eftersom det är Mikaela som bloggar så blir det inga bilder. Men kommetera gärna, det gör oss glada.






3 kommentarer:

  1. Då skickar jag en liten kommentar, för jag vill göra dej glad Mikaela! :) Jag skickade ett brev till dej förra veckan, men om det kommer fram över huvud taget så lär det ju ta en stund... Gott nytt år! Puss Lotta

    SvaraRadera
  2. Stina (The one, and only)29 december 2009 kl. 12:32

    Håll dig borta från DJ:s (du om ngn borde ju veta från mina erfarenheter ;P )!!!
    Haha men jag håller med, nog för att jag vet att man låter lite trög när man kommer från norrland men herregud inte sådär, de låter ju nästan utvecklingsstörda....eller jag kanske låter så, detta gav mig en hemsk tankställare nu...Kanske därför folk kallar mig konstig?....herregud...Nu i denna stund sitter jag iaf och skriver mitt mejl till dig som jag skulle ha skrivit för veckor sedan, men bättre sent än aldrig va?! Puss min underbara

    SvaraRadera
  3. Lotta! Jag går ofta till posten och jag tror mannen som jobbar där tycker att jag är dum i huvudet som tror att jag ska få brev som jag aldrig får. MEN det är inte mitt fel att Kanada är ett u-land där det tar 4 veckor för brev att komma fram. Jag är van vid sverige. Jag är hur som helst ytterst förväntansfull!

    SvaraRadera