söndag 29 november 2009

Nu händer det grejer!

Nu är det söndag igen och vi har varit här i två veckor. Ikväll anländer resten av pojkarna och fyller upp huset. Det ska bli spännande och se vad det är för stollar man ska bo med resten av vintern. Om det blir pinsamma tystnader kan vi ju alltid prata om vårt gemensamma inresse skidåkning. Det känns tryggt.

Annars, som de flesta av er kanske snappat upp genom cyberspace så har Helena fått jobb på Mexikanska restaurangen El Guapo, som sitter ihop med Edge of the World, världens kanske coolaste affär, med skateboardramp och hela kittet. Det gillar vi! Victoria har fått ett supernajs jobb i repan på Red Tree Lodge, som är ett hotell. Så det börjar ordna upp sig här borta. Fast inte för mig då, men det är som vanligt. Jag är talanglös när det kommer till jobbsök och pengaskaffande.

Nog om det! Den STORA nyheten är givetvis att berget smygöppnade i helgen. Mike gav mig en fin födelsedagspresent, nämligen en skiddag. Jösses vilken första dag alltså! Här finns puder. Som vanligt kände jag första timmen att jag ville lägga skidorna på hyllan och undrade i några åk hur jag någonsin kunnat kalla mig själv skidåkare, men sen släppte det. Fy fan vilken vinter det kommer bli. Vilket berg! Här finns bra skog, lättillgängligt puder, snö och ingen liftwaffe som kommer och skäller på en om man åker utanför pisten.
En annan stor grej som hände igår var att jag smaskade i mig en banan. Yes, du såg rätt och bildbevis finns för tvivlaren.




Mike unnar sig en öl efter skidåkningen

Lite snö och granar uppe i området

Jag, Mike och Helena gjorde ett tappert (men inte så lyckat) försök att gå upp till resorten. Vi kom inte fram till fots, men fick se väldigt mycket av våra omgivningar.

/Mikaela(som ska försöka bli blond i kväll igen)

PS1. JULIA kommer hit (!!???!!!)
PS2. Jag tycker ändå att Bulldog är bästa baren
PS3. Inget tvivel om att de går åt en hel del dillchips i den här stan..jeeeez, man är ovan vid sån konsumtion som svenne.

1 kommentar:

  1. Grattis till jobben, det gjorde ni bra! Vilka vackra bilder ni lagt ut, man blir ju rent lyrisk.
    Stå på med baket!

    Mamma Karin

    SvaraRadera