torsdag 19 november 2009

the player

Fernie kan vara paradiset på jorden för en svensk, skidälskande tjej på 22 jordsnurr. Alla affärer säljer skidkläder, alla älskar att åka skidor, killarna är fler än tjejerna och ölen flödar (och killarna bjuder! old-fashion and I like it, det var sannerligen bättre förr). Vi (jag och Victoria) har spanat in en och annan karl som kan kandidera som dröm-man.
Hur går man då till väga när man ska fånga sin snubbe? Jag har själv haft lite svårigheter med detta, t.ex. fick jag hjärnsläpp när jag skulle lämna bort mitt nr till en snygging och fick helt enkelt dra till med ett "well, I can't remember my number but I guess I'll se you around", väldigt bra första intryck där.
Sedan ger jag bort fel nummer till nästa kille - eftersom jag blev så nervös. Så igår fick jag hans nummer och jag har FÖRSÖKT och FÖRSÖKT sms:a, men jag lyckas helt enkelt inte lista ut hur man ska skriva numret. Så jag, needy girl, har förvandlats till en ofrivillig player som dissar allt och alla i min väg av misstag. Tur att vi bara varit här en halv vecka än så länge.

/Mikaela (som inte riktigt hittat sitt game än)

PS. En annan anledning till att det finns så mycket karlar till mig och Victoria är att alla tjejer i staden har blivit helt betuttade i Helena och hänger i klasar kring henne.

4 kommentarer:

  1. linköpings soon to be nya slyna20 november 2009 kl. 13:31

    slynor

    SvaraRadera
  2. Hahaha jag dör av skratt!! Jag blir så full i skratt att jag inte vet vad jag ska svara på det här. Tycker iof att det låter bra att du "spelar" svår så du inte träffar ngn skönhet och bosätter dig där, för nu har jag mer eller mindre börjat räkna ner dagarna tills du kommer tillbaka! Och imorgon ska jag gå och kolla in kanske min blivande longboard, så du kan ju inte missa i sommar när jag ska göra min coola debut(med förmodligen skydd från topp till tå), så ingen kärlek får börja spira där borta nu! på återseende....Stina

    SvaraRadera
  3. Haha stina, ingen kärlek i världen skulle kunna hålla mig borta från dig (speciellt inte om du ska åka longboard.. kommer bli sommarens skrattfest)

    SvaraRadera
  4. fan vad ni raggar då! / eja

    SvaraRadera