tisdag 24 november 2009

a day of firsts

Igår hade jag en väldigt intressant och innehållsrik dag, fylld av saker som gjordes för första gången.

First 1) Jag och Mike liftade.
First 2) Vi liftade till Fernie ski resort för att spana in den och hajka upp för lite skidåkning.
First 3) Vi åkte våra första svängar för året, i Fernie och i Kanada. (och fy fan vad vi kämpade för dem! aldrig tidigare har en människa flåsat så mycket som jag gjorde under tiden vi promenerade upp)
First 4) Som belöning och för att fira vårt lilla äventyr bjöd Mike mig på Boston Pizza. Som jag längtat! Och så nöjd jag blev. Pepperoni Pizza, lycka i fast form (om än lite flödigt).

Söndagen var också innehållsrik, men eftersom det var vilodag så tog vi det så lugn vi bara förmådde. Dagens enda egentliga innehåll blev New Moon premiären, akompanierad av popcorn dränkta i smör och skittlers. Gött! Men eftersom New Moon piggade upp mig så mycket (jag var ofrälst twilight-fan innan till skillnad från de andra damerna i hushållet) så bjöd jag mig själv på dejt och gick ut och kickade lite ass på biljard.

/Mikaela (aka Chandler)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar