onsdag 18 november 2009

I Kanadas A-hole!

Hejsan allihopa everybody!

Efter en tidig afton igår då jag somnade med alla kläder på inklusive mössan började dagen tidigt med frukost. Vi skulle nämligen åka buss till Cranbrook där vi skulle fixa våra social numbers så vi kan fixa klart med jobben.

Spännande tänker ni! Svar:Nej!
( Glad snäll tjej innan dagens utflykt) 

Först höll jag på att inte bli godkänd pga att jag har så många namn( tack för den mamma och pappa). Det slutade dock lyckligt och alla vi fick nummer och är godkända att stanna och jobba i Kanada i ett år. 

Mer lyckliga än de tre vännerna och Jerry vandrade vi till " the Mall" för lunch och möte av trevliga människor.
Neeeej!!

Allt började med:
Två cowboysar ungar ville döda oss, en tjock tant på bussen med jordens värsta tix, chack-unge som hade slagit ner två killar och tyckte att livet var "awsome"!

Jaha tänkte vi, och gick in på Dollarama för att köpa oss en fin och billig julbelysning till våran vackra fasad. Där råkade jag dock slå i min väska i en fet medelålders tant som satt på golvet, Jag ursäktade mig 10 gånger( svensk som jag är) och drog på mitt snällaste leende. 
tillbaka fick jag: "WHATS WRONG WITH PEOPLE TODAY??"

Väluppfostrad som jag är gick jag till tv-avdelningen, tog tag i den tyngsta tv:n jag kunde hitta, slog henne med full kraft i huvudet och sa"- THATS WHAT PEOPLE WITH PROBLEMS DO"!!

Eller nej, självklart gjorde jag inte det mamma! Men jag skulle gärna velat!

Vi kommer ju alla från Ursäkternas land- Sverige! Men det går inte hem här!

Jag har inget ont att säga om FERNIE- jag älskar det!

Men Cranbrook vill jag köpa dynamit till och spränga!
Oj,-va arg jag låter! 

Nej, nu ska jag ta en dusch och titta när Micke sätter upp julbelysningen!

See ya!!

(Och Monica, ursäkta min dåliga Svenska och språk!) Men finns så mycket annat att fixa med:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar