onsdag 4 november 2009

Kombo på prov

Nu har Helena tagit Idas plats i min källare. Min familj gillar att ha långa, blonda flickor på besök. Man kan se det här som ett slags test inför vintern, vi övar på att bo många tillsammans. Det jag upptäckt hittills är att Helena är helt utan laster. Hon dricker inte kaffe, té (jag undrar alltid hur te stavas, dock känns det för trivilat för att kolla upp, men alla caféer stavar alltid olika), nikotinfri, hon gillar inte kakor - 'ta sig en fika' har en nyttig och funktionsfylld betydelse för henne. Jag trodde att hon var hooked på nåt dataspel där man bygger byar och krigar, men ännu har jag inte sett henne spela en endaste gång. Det här kan bara leda åt två håll - antingen kommer jag, inspirerad av Helena, bli en sund människa, fri från beroenden. Eller så kommer jag förvandlas till Helenas antagonist - en fullblodsjunkie; spelberoende, kedjerökande, munkmoffande.


Idag har vi lite att stå i! Ikväll ska vi ha fest och innan dess är det ett och annat som ska fixas. Vi ska t.ex. lära oss vattenkamma håret, mycket viktigt. Framåt aftonen måste jag även ta och bombhota Team Sportia eftersom de har valt att ha VIP-kväll just ikväll och därmed hindrar Victoria från att vara med på festen från start. Sånt uppskattar vi inte och det vi inte uppskattar måste vi motarbeta!

En annan sak som redan hänt idag är att vår medresenär, Micke, mailade oss. Vi hade tänkt ta Greyhound bus till Fernie från Calgary. Nu har han, som tur är, upptäckt att vi kommer missa sista avgången för dagen den 15:e. Micke har nu fixat så vi kan ta oss till Fernie ändå. Om man säger såhär, Micke är mannen med koll. Jag har tidigare sett det som att han är jävligt lyckligt lottad som får bo i ett hus med tre blondiner, nu börjar det mer och mer gå upp för mig hur lyckliga vi ska vara som får åka över med honom. BRA kille det där!

Nu snöar det igen och Helenas väckarklocka ringer om 1 minut! Ses ikväll!!!

1 kommentar:

  1. WOW sånt där blir jag sjukt imponerad över! Se till att ta efter henne Mikaela så att du sen kan lära mig att vara lika duktig, skulle verkligen uppskattas av en tjej som är godis, kaffe, kak, mp3, tv, true blood och komma först upp för svingen beroende.
    Tack på förhand, din underbara vän Stina.

    SvaraRadera