torsdag 12 november 2009

sista dagen på jobbet (för den här gången)

Idag jobbade jag min sista gång innan vi sticker. Ingen tyckte att jag var värd någon kaka, alla vet att jag kommer återvända förr eller senare. Jag hoppas på senare, jag är helt enkelt ingen städtalang. Jag njuter inte av perfektion, jag ser knappt ens smuts och jag är rätt ometodisk. Nej jag tror alla som känner mig skulle hålla med om att jag knappast har en framtid i städbranchen. Dessutom är jag inte speciellt road av det hela.
Men jag skulle inte bli det minsta förvånad om jag står och skrubbar skitiga toaletter om en vecka i kanada!

Jag kan fullt ut identifiera mig med Victoria, kaos råder även i detta hushåll. En mild panik har börjat sprida sig i min kropp. Än en gång får vi idag ta och tacka Micke, vår klippa i paniken, som reder ut skiten.

Igår blev det inget Flinga, men jag och Helena drog på Free Radicals Rising och njöt. Nu är jag fruktansvärt otroligt olidligt sanslöst jävla sugen på att åka skidor. Var ute på en fruktat plågsam löp-runda nyss och tog mig runt endast för att jag vet att det kommer gynna mig i pudret. Det gäller att visualisera! (drunkning är fö en vanligare dödsorsak än laviner i kanada.. när man åker skidor alltså, sug på den ni!)

/Mikaela (som typ har lovat att kolla på mammas pojkar ikväll. Vad är värst - Mammas pojkar eller att skriva ett CV på engelska?

5 kommentarer:

  1. Saknar du mig förfärligt? Jag har ingen mobil, den ligger kvar på skohyllan hemma, glömde den i stundens hetta..och jag skulle säga cv över mammas pojkar. kollade några minuter en gång. inget jag rekomenderar.

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen framtid inom reseledarbranchen heller. Det vet alla som lyssnade på p3 i måndags och hörde mitt gråtfärdiga uttalanda. Alla som inte lyssnade då vet det kanske ändå, för att jag helt enkelt är slarvig och lite klantig.

    SvaraRadera
  3. Jag saknar dig förfärligt matilda. en gång såg jag också några minuter och jag VET det är fruktansvärt svårt att välja. den optimala pest eller kolera

    SvaraRadera
  4. Mammas pojkar är ju värre än krig och aids ihop. Fy för mammas pojkar.

    SvaraRadera
  5. Haha alla är emot mammas pojkar! Och bara just därför måste jag ju vara för...min syster tvingade mig att se det igår och shit vad jag skrattade och jag har använt otroligt många kommentarer därifrån idag, så mammas pojkar tar cv-skrivande. foooooort foooort(bobbys mamma sitter och slår mot chaufören så att hon snabbt som tusan kan skälla ut bobby efter att han kysst "stora bröst tjejen" på kinden)

    SvaraRadera