måndag 9 november 2009

tokigt

För att vara helt ärlig så är jag inte speciellt påläst när det kommer till skidåkning. Jag vet inte riktigt vad skidor är byggda av och jag har inga stighudar. Om någon pekar på en linje och frågar mig om lavinrisken där så skulle jag aldrig kunna uppskatta den. Jag ligger inte i någon annan försäsongsträning än den min öltarm får några dagar i veckan. Nu har vi rett ut det!
Trots det är skidåkning mitt STÖRSTA intresse (efter killar kanske.. men det är en tie).

Det är alltid lika kul när jag ska prylshoppa. Senaste tiden har jag varit på jakt efter en ryggsäck som jag ska ha när jag åker. Jag vet inte riktigt vad jag väntar mig av min ryggsäck, men jag vill gärna att jag ska bli nöjd, därför bad jag idag om hjälp i stans sportshopar. Först gick jag till Ute Liv, där finns en kvinnlig säljare. Jag tror hon utsatte mig för ett och annat prov för att se om jag bara var en söt tjej som ska ha ett par fina, lila carvingskidor, eller om jag faktiskt ska ha nåt användbart. Jag tror jag klarade proven, för hon gav mig väldigt bra hjälp. Sedan, för säkerhets skull kollade jag vad alla andra sportaffärer har för utbud. I två blev jag i stort sätt ignorerad, i en annan blev jag visad till SKIDFODRALEN av inte mindre än två säljare, trots att jag ganska specifikt beskrev vad jag skulle ha ryggsäcken till och vilken storlek jag tänkte mig. Till sist gav jag upp, gick tillbaka till Ute Liv, där de fick beställa hem en ryggsäck till mig som Victoria redan för flera veckor sedan erbjöd sig ta in till mig, men då avböjde jag på grund av att designen var för härjig.
TOKIGT!

Ni kanske inte tycker att de är så tokigt, men jag tycker att det är lite knäppt att folk helt enkelt tar för givet att jag inte vet ett piss om skidåkning.


/Mikaela (som trots allt kommer bära lite lila)

1 kommentar: