söndag 3 januari 2010

visiting the dark side

Hej hopp alla glada bloggläsare! Jag hoppas ni har det trevligt därhemma/därborta/däruppe var sjutton ni nu är. Jag är lite dålig på att höra av mig, kan inte någon skriva ihop en liten skvallerspalt och skicka över? Spalta upp lite aktuell information om alla mina vänner. Jag är nyfiken! Knutte sa att emma och eva mår bra i alla fall, check!

ALRITE! Idag har jag haft en strålande dag. Jag bytte för några timmar ut mina två räserskidor mot en bräda! Jag tänkte att det är lika bra att passa på att utnyttja skiduthyrningen så länge de tror att jag faktiskt har pass kvar där (vilket jag inte har). Jag jobbade i alla fall för den göddiga lönen av 60 riksdaler i timmen, så en dag på snowboard var jag lätt värd. Jag vet fortfarande inte om jag är goofy eller reg, jag åkte lite av båda och det gick bra. Över förväntan bra! Så nu funderar jag på att ta upp brädåkningen lite. I typiskt Mikaela-manér så ramlade jag inte backen, utan givetvis ramlade jag i sittliften. JA! Jag kom liksom inte på den ordentligt utan slungades 3 meter minst och faceplantade. Alla trodde att jag var död, men jag lever och kom undan med endast ett blåmärke och lite ont i huvudet (som kan vara fantomsmärtor).

En tråkig sak är att både mina vantar och en mössa har tappats bort av mig det senaste dygnet. Jag som aldrig tappar bort nåt. GRR! typiskt.

Jag kan garantera att både Victoria och Helena lever och har hälsan. Helena står och briljerar på El Guapo för tillfället och Victoria laddar för lite Sherlock Holmes. 

Tack för alla fina mail, Stina, Sanna, Julia och mapa - allt kom på samma gång och jag försöker svara så gott jag kan!

Nu ska jag unna mig en bagel. /Mikaela (för jag har faktiskt motionerat löjligt mycket på senaste tiden)


2 kommentarer:

  1. här dömer man ingen som ramlar i liften! Du minns väl hur det var när jag skulle hälsa på Mr ankar, låg som en skalbagge på rygg och kravlade i luften. Man får bara inte ge sig! Och man ska ha hjälm =)

    SvaraRadera
  2. hjälm är coolt!
    plus att du var en rockstar när det kom till ankaret, rockstar på easy i guitarr hero liksom.

    SvaraRadera