fredag 8 januari 2010

chillout fredag

Medan resten av huset gör dig redo för en festkväll har jag dragit mig tillbaka till mina rum med en god bok och lite musik. Eller ja, jag kan fortfarande inte bestämma mig för om boken är bra eller inte - men jag ger inte upp efter 400 sidor!

Jag har hört rykten om att ni har det förbaskat kallt hemma - vi har inte riktigt lika många minusgrader, men tillräckligt många för att man ska dra sig för att lämna huset allt för långa stunder. Bara tillräckligt långt för att ta sig till närmsta fik, där jag hittade mina vantar! *solskenshistoria*

Det här lyssnar jag på ikväll och jag föreslår att ni gör detsamma:

Air - Sexy Boy
Lykke Li - Possibility
Antony and the Johnsons - Daylight and the sun
The Chemical Brothers - Asleep from day
Eels - That look you give that guy
Montt Mardié, The Legends - Hurry home
Dusty Springfield - Spooky
Fink - Trouble's what you are in
Fleet Foxes - White Winter Hymnal
Charlotte Gainsbourg - Just like a woman
Townes Van Zandt - Waitin around to die
Fiest + Ben Gibbard - Train song
Ellen Allien - Way out
Cobra Verde -Playing with fire
The Hyler Twins - The cool song
Nick Cave & Warren Ellis - Moving on

Chilla ner dig i sängen och dröm er bort en sväng med listan ovan som soundtrack, det är vad jag ska göra nu /Mikaela (som är lite töntig ikväll och stannar hemma)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar