torsdag 28 januari 2010

Några små tack

jag skulle vilja rikta några små tack till människor som förgyllt vår (mest min) vardag lite extra här borta:

- Lotta, som skickar RIKTIGA brev
- Våra mammor, som skickar RIKTIGT kaffe
- Stina, som skickar spellistor (och introducerade oss för vår nya favoritlåt: Marina and the Diamonds - I am not a robot)
- Sanna, som skickar långa, härliga mail
- Alla ni, anonyma och ickeanonyma, som trots att vi ignorerat bloggen ett tag, fortfarande hoppfullt kollar in ibland.

Det här sysslar vi med nu:

Jag njuter av en promenix i det härliga vädret (eftersom ingen ville plocka upp mig och julie när vi försökte lifta upp för lite eftermiddags skidåkning, en timme innan liftarna stängde)


Taco-ätar tävling på El Guapo, mannen i svart näst längst till vänster vann - 17 tacos på 12 minuter, RESPEKT! (tro det eller ej, men trots att vi just bevittnat detta så ska vi faktiskt äta tacos imorgon..)

Victoria övar dance-moves i sidbacken. HELLO CRAIN!


Jag är precis som en katt och Julia gillar katter.



OS-facklan passerade Fernie inhumant tidigt på morgonen och givetvis stod vi där (FÖRST av alla) och huttrade med morgonkaffet i handen.

Tack o hej!/Mikaela

4 kommentarer:

  1. Vilken ära att få vara med i er blogg! Nästan så jag ska skicka ett till brev nu på stört! Puss Lotta

    SvaraRadera
  2. Åhå coolt jag blev en av de få utvalda som fick ett tack!! Och som ett tack på tacket så ska jag skicka er en ny låtlista, lägg märke till rubriken. ( http://open.spotify.com/user/s%c3%a5pbubbla22/playlist/7CBsnyhKxQJWKElIIt26mm ) Jag trodde verkligen våren höll på att komma med stormsteg, men så nästan i samma sekund blir det stormvarning i Umeå. Snön yrde helt tokigt och nu såhär efteråt så har det varit iskallt, så mycket för den våren :( Men det gjorde att jag skapade en "lugn" låtlista för en gångs skull (pga att man blir deppig av det här vädret), så enjoy mina damer och herrar :) Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Helt säker på att vi är många som följer bloggen! Helena - visa ett livstecken! Du kan bara skriva HejHej! Så är alla nöjda.

    Hoppas att ni planerar så att ni kan va me på nåndel av OS!!!

    Kramar/ Birgitta

    SvaraRadera
  4. Torsdag kväll 18 februari
    Vi (läs Anja) har vunnit BRONS i superkombinationen i kväll! Jiihaaaa!
    Vikken klippa! Å blir man inte lokalpatriot i ett sånt läge?????? jajamen....
    Spöland är (om ni inte visste det) en grannby till Tärna .."typ"

    Kram från Birgitta i Spöland (jajaokej det kanske är 35mil emellan byarna ... men ändååå!)

    SvaraRadera