onsdag 3 februari 2010

halvvägs in

Hola!

Först och främst:



EMMA! Ditt brev gjorde mig också otroligt glad. Veckans snölykta går till dig.

Annars då?
JO vars! Jag jobbar nu, så jag är glad. Även om jag jobbar för ett ondskefullt företag under en bipolär chef (jag känner att jag kan skriva skit om dem öppet eftersom jag fullt ut står för mina åsikter - och för att det är på svenska). Två dagar i veckan jobbar jag på ett café / bageri, och det är däremot en väldigt sympatisk och trevlig arbetsplats som det är roligt att gå till.

Victoria drar till OS-stan imorgon och ska förlusta sig! Vi andra är inte avundssjuka. Jag tror innerst inne att hon inte ens vill åka dit. Vem skulle vilja det liksom. Ja, jag vet då inte!

Kaffet är slut, känner något stort kaffeföretag för att sponsra oss så blir vi inte direkt ledsna om man säger så.

Vi är mitt i säsongen nu! Det känns faktiskt. Skidåkningen går bra (för alla utom Mike som kramade ett träd med ryggen precis), vi har alla börjat komma in i Fernie-lunken, hittat våra favoritställen att äta, dricka och dansa. Man kan nog säga att vi helt enkelt skapat oss en vardag här i Fernie.

Eftersom jag är förtjust i att ligga vaken halva nätterna och göra låtlistor så ska jag tvinga på er lite musiktips:

Rilo Kiley - Breakin' up (Hot Chip remix)
Echo and the Bunnymen - The killing moon
Santogold - Say Aha (Tepr remix)
Shiny Toy Guns - Don't cry out (The teenagers remix)
Cocteau Twins - Ivo (och Lorelei också för den delen)
Fever Ray - If I had a heart (Fuck bottoms remix)
Townes van Zandt - Waitin around to die
Lykke Li - Possibility
The Delays - Valentine
The National - So far around the bend
Ratatat - Wildcat
The Kills - U. R. A. fever

..Lite gött å blandat som jag brukar lyssna på i kanadensiska vinternatten. När jag inte lyssnar på Laakso.

/Mikaela (som får lön imorgon.. JA!)

2 kommentarer:

  1. Haha vad härligt att få se en cp-bild på sig själv ute på world wide web. Idag var jag på stan och gissa vem jag mötte, mamma mikaela! Det var roligt, då kändes det som om jag var lite närmare dig, fast det är ologiskt egentligen. Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det var 360 som Julia gör, annars blir det baklänges ibland
    J

    SvaraRadera