tisdag 9 februari 2010

Work it harder, make it better, do it faster, makes us stronger

Hejsan everybody!

Det är inte Victoria Silverstedt som bloggar, även om man lätt kan tro det, eftersom jag (Mikaela) känner mig smått stukad på alla språk, och blandar och ger hej vilt med svenskan, engelskan och tyskan. Hur kan det bli så? Jo, jag bor med svennar, fernie invaderas av göteborgare och jag jobbar med tyskar och engelskspråkiga. OCH som jag jobbar just nu. Jag hade ju lite jobbkris där ett tag. Nu har jag snarare en fritidskris.
Dessa två veckor varvar jag diskjobb med café, barnvaktar rika bebisar och hyr ut skidor. Krisen i pengapungen börjar således lösa sig! Skidåkningen och ölen har fått ta ett stort steg tillbaka, något jag inte direkt sörjer eftersom det inte snöat på evigheter och ölen här inte är speciellt extraordinär. Men det kan ju alltid vara kul att ta sig en öl eller två och lära känna lite folk. Eller hur? (!! Man blir ju så avslappnad och glad liksom.)

Idag inkasserade jag 80 dollares genom att sitta uppe i ett stort, fräsigt hus, lyssna på Eagles och hålla ett vakande öga på Locklyn (ja, jag vet efter att ha bytt en och annan blöja att det är en kill-bebis). Det var en trevlig arbetsdag. Jag beundrar dock min mamma och pappa som lyckades hålla oss barn levande och glada upp i vuxen ålder. Trots att L var ett väldigt lugnt och skötsamt barn så måste jag säga att bristen på kommunikation bebis och främmande vuxen mellan var rätt frustrerande när det kom gråt och skrik. VAD? Vad vill du? Mat? Sova? Leka? Uppmärksamhet? Nej, jag känner mig väldigt mycker mer bekväm med tvåvägs kommunikation.

Annars så är vi nu ytterligare en man stark i huset, som tur är så fixade Micke vår andra toalett idag. Tack för det! 10 pers på en toa och dusch genererar en och annan kö liksom.

Nej ni, svennebananer där hemma - nu ska jag luta mig tillbaka och njuta av min nyinköpta whiskey, ska försöka döda en och annan bakteriejävel som satt sig i min hals.

You stay classy, Thanks for stopping by!

3 kommentarer:

  1. Haha, ja det är så sant det där med en öl eller två Mikaela! Det skulle nästan kunna vara ett...citat!

    SvaraRadera
  2. *dramatisk musik*
    säger du det?

    SvaraRadera
  3. OCH förresten så är Locklyn min nya favoritbebis och vi kommunicerar JÄTTEbra nuförtiden. sötnöt.
    /mikaela

    SvaraRadera