tisdag 12 januari 2010

stärkt försvagad skara

Hello!

Nu har vi fått ett tillskott, Gro damp ner i Fernie som en trevlig frisk bris från öster. Genast blev det varmare här i landet och nu tror jag vi har nästan 10 plusgrader och staden är full av världens största vattenpölar. Busigt väder! Jag sitter och spanar in henne från min plats i köket nu och försöker fånga hennes uppmärksamhet. Jag är nämligen lite sugen på att, som vanligt, knalla bort till El Guapo och hänga ut. För er som inte minns är El Guapo den mexikanska resturangen som Helena jobbar på. Där är det härligt kitschigt och lite urflippat och häromdagen vann jag en gratis öl för att Vancouver gjorde mål. Sånt kan man ju inte låta bli att uppskatta. Härom natten drömde jag dessutom att jag var tvungen att lära mig äta bönor.

Victoria har, förutom ett skadat knä, även hög feber och en och annan vomitering (är det ett ord?). Dessutom tränger det upp en ny visdomstand i hennes mun. Hon tog liksom årets sjukdomar och elände på en och samma gång. Så hon ligger utslagen för närvarande.

Fast tja, utslagna är väl hela skaran egentligen - igår var det Monday Madness OCH D n' B night. Herregud, den som klarar sig genom en sån kväll utan slitage är min nya idol. Måndagen är dagen då det händer så att säga. Tisdagen är dagen då ingenting händer. Förren på kvällen för då är det Bingo! Som jag tidigare nämnt så är Bingo och Jeopardy ganska stort här. Och inte riktigt som Bingohallen och Magnus Härenstam.

Men jag jobbar imorgon så jag är städad! Över och ut från er kanadensiska liberala oberoende rapportör - Mikaela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar